i-Size ( ECE R129) – це новий європейський стандарт безпеки дитячих автокрісел
i-Size він же ECE R129 – це новий європейський стандарт безпеки дитячих автокрісел, який покликаний збільшити рівень безпеки дітей в автомобілі.
У новому стандарті i-size вищі вимоги до виробників дитячих автокрісел та автомобілів. При цьому він також покликаний спростити батьками вибір автокрісла та його встановлення.
Більш жорсткий, більш продуманий щодо вимог безпеки, цей стандарт зараз діє паралельно з ЕСЕ 044.
Давайте розглянемо в чомуж різниця між ними
ЕСЕ 044
- Перевезення дітей у віці до 9 місяців - тільки в положенні «обличчям проти ходу руху».
- Кріплення за допомогою штатного ременя безпеки або за допомогою Isofix.
- Немає тесту на бічний удар.
- Класифікація автокрісел по групах - за віком і вагою дитини.
UN R129 (i-Size)
- Перевезення дітей у віці до 15 місяців - тільки в положенні «обличчям проти ходу руху».
- Кріплення тільки за допомогою Isofix
- Обов'язковий тест на бічний удар в ході динамічних випробувань.
- Класифікація автокрісел по групах - за віком і ростом дитини.
Так ми сміливо виділяємо основні переваги нового стандарту UN R129 (i-Size) по відношенню до стандарту ЕСЕ 044:
- необхідність перевозити дитину у віці до 15 місяців (а не до 9, як раніше) в положенні «спиною вперед» значно знижує ризик отримання травм шиї і голови в разі ДТП. Результати досліджень і статистика ДТП показують, що до 15 місяців хребет малюка і, особливо, м'язи шиї ще не досить зміцніли, що призводить до серйозних травм при лобових ударах. При перевезенні в автомобілі в положенні «обличчям проти ходу руху» шийний відділ хребта під час фронтального зіткнення піддається набагато меншому навантаженню, а підголовник «гасить» силу удару, надійно захищаючи голову дитини; всі автокрісла за новим стандартом оснащені кріпленнями Isofix, що робить їх установку в салоні автомобіля більш зрозумілою для батьків і більш надійною;
- конструкція автомобіля «гасить» лобові удари значно краще, ніж бічні, ось чому в новому стандарті бічному захисту дитини в автокріслі приділено особливу увагу - в ході динамічних випробувань за стандартом UN R129 (i-Size) краш-тест з боковим ударом є обов'язковим для отримання сертифіката.